Hema heeft de beste én de slechtste folder van deze week. Dat kan omdat Hema al enige tijd twee folders tegelijk verspreidt. 

Hema Food ziet er smakelijk en verzorgd uit en is in staat om hier en daar de smaakpapillen echt aan het rollen te krijgen.

Hema slaagt erin om door deze consistente focus op Food een positie te verwerven als plek waar ik ook mijn dagelijkse boodschappen kan doen. En dus niet meer naar de supermarkt hoef.

Dezelfde tactiek als indertijd werd gevolgd met het succesvol verbijzonderen van Hema Beauty, waardoor de cosmeticagroep een turbo kreeg.

De folder was wel nog beter geweest als op pagina 2-3 het 'zin om te picknicken-gevoel' meer zou zijn aangejaagd.

Nu blijft het hangen bij de opsomming van artikelen die in de picknickmand kunnen. Soort bouwpakketje.

Hema regulier is verliezer omdat de Hema waar Nederland zo van houdt verworven is tot een Poolse Wibra. Grauw, vastzittend in een grid met onfrisse kleurvlakken.

Een liefdeloze, weinig trotse uiteenstalling van artikelen die door de wijze van presentatie geen run zullen veroorzaken... 

Maar dan, op pagina 16-17, herken ik de Hema weer waar heel Nederland gek op is: een leuke spread met hele leuke campingartikelen waar je hebberig van wordt.

Gelukkig! Hema is Hema nog maar dan is één spread op 28 pagina's wel heel weinig. 

Consistent sterk is Deen. Goed op het moment, sterke keuzes in aanbiedingen en laten zien waar je trots op bent en daar ook statements mee maken.

Deen zit goed in z'n vel. Dat blijkt ook wel omdat Deen t/m week 25 de grootste groei laat zien binnen supermarktland.

Volgens het zomerrapport van GfK groeide Deen 6.5% en dat is stevig meer dan de 2.2% toename van de gehele markt.

Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

- See more at: http://www.adformatie.nl/blog/hema-heeft-de-beste-en-de-slechtste-folder-van-de-week#sthash.UPgt2ASG.dpuf